Jeśli jesteś firmą rozpoczynającą działalność, poniższe informacje będą dla Ciebie niezwykle cenne. Unikanie błędów w takich obszarach jak księgowość może zadecydować o tym, czy przetrwasz jako nowa firma. Poniższy fragment przedstawia dziesięć częstych błędów.
Założenie własnej firmy jest bardzo ekscytujące. Mógłbyś to zrobić z wielu powodów i będzie 101 rzeczy do załatwienia. W pośpiechu, by ruszyć z miejsca, księgowość często schodzi na najniższy poziom listy czynności do wykonania. Dla wielu nowych właścicieli firm, głównym powodem są zawsze pozornie ważniejsze kwestie do rozważenia. Prawdopodobnie będziesz w stanie przewidzieć pierwsze błędy, jakie często popełniają firmy rozpoczynające działalność w zakresie prowadzenia dokumentacji finansowej:

1 Nie robienie niczego – aż do momentu, gdy jest za późno

Jest to prawdopodobnie najczęstszy błąd. Prace spiętrzają się – prawdopodobnie w segregatorze lub w pudełku na buty – i coraz bardziej opóźniasz się do tego stopnia, że nigdy nie masz czasu, aby nadrobić zaległości. Im bardziej starasz się ukryć przed problemem, tym bardziej zajmie on twoje myśli. Księgowość w Poznaniu jest naprawdę jedną z tych rzeczy, gdzie ludzie przykładają się do tego codziennie i zawsze mają to pod kontrolą.

2 Nieużywanie oprogramowania

Cokolwiek robisz, korzystaj z oprogramowania. Elektroniczne systemy księgowe są o wiele wygodniejsze. Możesz korzystać z arkusza kalkulacyjnego, jeśli nie chcesz płacić za specjalistyczne oprogramowanie księgowe. Przynajmniej przeprowadza dla ciebie obliczenia, ale może cię ograniczać w miarę rozrastania firmy.

3 Brak oddzielnego rachunku bankowego

Jeśli połączysz finanse firmy i osobiste, po prostu utrudniasz życie, nie tylko dlatego, że będziesz musiał to wszystko oddzielić, jeśli chodzi o czas zwrotu podatku – lub zapłacić księgowemu, aby to zrobił. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić kiedy rozliczasz się pod swoją nazwą, jest uporządkowanie konta bankowego.

4 Nie pilnowanie dokumentacji

Brzmi to prosto, ale byłbyś zaskoczony, ilu ludzi tego nie robi. Co się dzieje? Wyciągi przekazuje się księgowemu na koniec roku, a on później dzwoni, aby poinformować, że brakuje rachunku. Oznacza to, że właśnie zapłaciłeś księgowemu (który prawdopodobnie pobiera opłaty za godzinę), aby zorganizować swoje rachunki, kiedy można było zaoszczędzić pieniądze, robiąc to samodzielnie.
Teraz musisz również znaleźć brakujące wyciągi z konta. Jeśli Państwa dane bankowe nie obejmują całego roku, będzie to oznaczało konieczność spędzenia czasu na telefonie do banku, aby otrzymać ich duplikaty, co spowoduje niepotrzebne opóźnienia, a także zwiększy ryzyko opóźnień w wypełnianiu formularzy i spowoduje nałożenie grzywny.

5 Brak kompletu faktur zakupu

Istnieje prosty sposób organizacji faktur zakupu:

  1. Mogą być przechowywane w dwóch zbiorach – jeden dla faktur zapłaconych, drugi dla faktur niezapłaconych.
  2. Podczas płatności wpisz na fakturze datę i sposób płatności.
  3. Po zapłaceniu, przenieś go do archiwum.
  4. Oba zbiory należy uporządkować alfabetycznie według nazwy dostawcy.

6 Nie płacenie kartą lub przelew.

Twój bank wykona dla Ciebie część księgowości za darmo. Jak to zrobić? W przypadku płatności przelewem internetowym, kartą kredytową lub debetową, na wyciągu bankowym znajduje się stały zapis transakcji, zawierający datę, kwotę oraz imię i nazwisko odbiorcy. Pod względem księgowości to świetny początek.

7 Nie numerowanie kolejno faktur sprzedaży

Kolejne numerowanie faktur sprzedaży oznacza, że będziesz lepiej zorganizowany. Pomaga również w śledzeniu terminów płatności faktur, co pozwala na stworzenie efektywnego systemu egzekwowania zaległych faktur.

8 Nie jest zorganizowany i nie jest aktualny

Nieprzechowywanie ksiąg w sposób terminowy i dokładny może doprowadzić do katastrofy. Wkrótce zaczniesz tracić kontrolę nad swoją firmą, co może ostatecznie doprowadzić do jej niepowodzenia. Posiadanie dokładnych i aktualnych informacji finansowych na temat firmy pozwala ocenić jej wyniki oraz być może przewidzieć i podjąć kroki w celu przezwyciężenia trudności związanych z przepływami pieniężnymi.

9 Niezachowanie paragonów zakupu

Rezultat? Dokładne obliczanie kosztów działalności gospodarczej w ciągu roku staje się bardziej czasochłonne. Ryzykujesz, że nie rozliczysz się z pewnych wydatków, co oznacza, że płacisz więcej podatku niż potrzebujesz. Nawet stosunkowo skromne wydatki mogą wzrosnąć, więc zachowaj dokładny zapis każdego grosza, który wydaje Twoja firma.

10 Brak oddzielnej powierzchni biurowej


Podczas pracy z księgami należy korzystać z pokoju z dala od hałasu i rozproszenia uwagi innych osób (np. partnera, dzieci, itd.). Prawdopodobnie szybciej wykonasz swoją pracę i prawdopodobnie mniej popełnisz błędów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here